Bergmästaren beviljar Botnia Exploration bearbetningskoncession för Fäbodtjärn under 25 år

Publicerad den 2016-09-07T06:06:17Z

(AktieTorget: BOTX) Bergmästaren beviljar Botnia Exploration Holding AB, 556779-9969,  bearbetningskoncessionen Fäbodtjärn K nr 1 enligt minerallagen. Koncessionen innebär rätt till utvinning och tillgodogörande av guld och silver enligt minerallagens bestämmelser. Bearbetningskoncessionens giltighetstid är 25 år från och med 2016-09-06. Beslutet som är offentligt har ärendebeteckning Dnr 22-717-2015 hos Bergsstaten.

-Ett glädjande besked från Bergsstaten. Beslutet kommer perfekt i vår planering och arbetet med vår miljöansökan som vi planerar att kunna lämna till Mark & Miljödomstolen under slutet av året. Arbetet med provanrikningen av Fäbodtjärnsfyndigheten pågår sedan några dagar på Luleå Tekniska Universitet. Vi ser fram emot en spännande höst, säger Bengt Ljung, VD i Botnia Exploration Holding AB.

Bengt Ljung, VD – Botnia Exploration
Telefon: +46 705 431605
E-post: info@botniaexploration.com

Botnia Exploration Holding AB (publ) är ett prospekteringsbolag med målsättningen att driva småskalig gruvbrytning med fokus på guld och basmetaller i Sverige. Bolaget är listat på AktieTorget (BOTX). För ytterligare information besök bolagets hemsida www.botniaexploration.com.

Se pressmeddelande